Tuesday, March 30, 2010

Cinta sempurna...

"Aku manusia lemah
Selalu terjatuh
Berbeda aku darimu
Kau berdiri teguh
Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba aku hilang dari kewujudan
Sempurnanya sifatmu
Telusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesbrnmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
tak mampu tuk memnaggung sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh
Darimu ohhhh
Bukan aku tak pernah
Mengerti dirmu
ku sanjung setiap kata cinta kau berikan aku
Hilangkan rasa itu
Akhirkankan semua
Dan bila kau sedar
Aku hilang dari kewujudan"



sesungguhnya tiada satu cinta di dunia nie yg sempurna...
cinta sempurna hanya dr ALLAH yg esa, dan hnya kpd ALLAH yg esa jua la cinta sempurna itu spttnye ditujukan... kerna ALLAH tidak akn pernah berhenti menyintai hamba2nye yg mencintainye siang dn mlm tnpa henti..

berbanding manusia, cinta yg diberi mungkin tidak akan berbalas cinta. malah cinta yg dibina jua tidak akn pernah sempurna walau puas segala rintangan dihadapi dan mahupun lautan api direnangi tp tetap jua cinta sempurna itu tidak akan pernah wujud... kerna tiada manusia yg sempurna, mana mungkin seorg manusia itu menyintai dgn sempurna... manusia adalah sebaik-baik kejadian walau tidak sempurna ttp ikhlas itu kepunyaan manusia..

cintai ALLAH lebih dri segalanya, kerna pabila cinta terhadap manusia mengatasi cinta kpd ALLAH maka bagaimana mungkin kte mengharapkan Cinta dri YG ESA dan akan wujudkah belas ehsan dri NYA kalo selama ini kte tidak pernah mengendahkan kasih sayang dri NYA malah kasih sayang NYa sering kali kte balasi dengan melakukan yg dilarang oleh NYA dan tidak mengendahkan suruhannya...

menyintai manusia jua satu yg dituntut.. maka cintai sesama manusia seikhlas mungkin kerna cinta adalah anugerah teragung dri ALLAH, jgn kotori ia dgn kerakusan hawa nafsu yg mengaburi matamu...

No comments:

Post a Comment